Propaganda americana spre deosebire de propaganda ruseasca e super cunoscuta. E atat de bine facuta incat am incorporat-o in viata noastra si nu o mai vedem. E ca un marketing de calitate: nu poti sa scapi de ea pentru ca e extrem de bine facuta (foloseste psihologie comportamentala sau psihologia maselor la greu). Se propaga pe fiecare nisa sociala, pentru fiecare patura sociala si tintuieste fiecare temere, frica sau prejudecata. Pur si simplu credem o mare parte din ceea ce e propagat in mass-media. Si ne pacalim singuri cu expresii care nu spun nimic: lobby, public relations.
Propaganda ruseasca insa e mai greu de identificat. Tinand cont ca strategia politica ruseasca nu se mai bazeaza pe conflicte deschise (razboaie directe) ci pe razboaie reprezentate (proxy wars) nu e usor sa tii ochii deschisi in fata miscarilor din mas-media.
Anyway, nu vreau sa vorbesc despre strategia inteligenta de a destabiliza inamicul (=introducerea unor controverse in mass-media si spargerea in mai multe tabere a publicului tinta), de a lucra la partea emotionala (=reactivarea temerilor si fricilor pentru grupuri tinta: nationalistii si ultranationalistii), de a soca si bulversa populatia (=declaratii soc, actiuni economice contradictorii), de a paraliza inamicul (=crearea unor aliante cu tari nici pro, nici contra Rusiei, sinuciderea politica si economica, fortarea unor aliante cu tari mai slabe, usor manipulabile, etc).
Vroiam sa arat cat de bine facute sunt filmele de propaganda rusesti. Excelente. Daca nu as fi complet impotriva socialismului, m-a pacali. Ma rog, sa nu exageram. E cam greu sa il ierti pe Ceausescu in viata asta. Poate tinerii care o sa vina dupa mine o sa poata. Mai ales pentru ca nu o sa simta nimic, nu o sa stie nimic. Comunismul pentru ei o sa fie ca Alba ca Zapada: o poveste interesanta, dar, totusi, o poveste. Inexistenta.
Exemplu 1 – I’m a Russian Occupant:
Exemplu 2
Exemplu 3
Exemplul 4 (Stalin vs Hitler)
psychological warfare
the use of propaganda, threats, and other psychological techniques to mislead, intimidate, demoralize, or otherwise influence the thinking or behavior of an opponent.
Leave a Reply